دانلود کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم/ جلد ۲ تا ۱۸ که مربوط است به بهداشت و تغذیه

بسم الله الرّحمن الرّحیم

توضیح مختصری در مورد این کتاب در انتهای این پست های مربوطه قرار داده شده است.

اولین_دانشگاه_و_آخرین_پیامبر

  • جلد دوم: بهداشت شهر – بهداشت اجتماع

لینک دانلود 

  • جلد سوم: بهداشت تغذیه در اسلام – فلسفه روزه – روزه های ملل جهان

لینک دانلود 

  • جلد چهارم: بهداشت غذا و تغذیه( چه باید خورد و چگونه باید خورد و…)

لینک دانلود 

  • جلد پنجم: مربوط به بهداشت غذا و تغذیه و غذاهاییکه در قرآن نامشان آمده(عسل)

لینک دانلود 

  • جلد ششم: بهداشت غذا و تغذیه(شیر در آیات و اخبار)

لینک دانلود

  • جلدهفتم: بهداشت غذا و تغذیه در اسلام( خرما و انگور)

لینک دانلود 

  • جلد هشتم: بهداشت غذا و تغذیه در اسلام( گوشت)

لینک دانلود 

  • جلد نهم: بهداشت غذا و تغذیه در اسلام( خوردنی هاییکه نامشان در قرآن است)

لینک دانلود 

  • جلد دهم: بهداشت غذا و تغذیه در اسلام( بقیه خوردنی هایکه که نامشان در اسلام آمده است)

لینک دانلود

  • جلد یازدهم: فشرده و خلاصه ای از جلدهای قبلی( به اضافه استدراکات)

لینک دانلود

  • جلد دوازدهم: بهداشت بدن واسلام(چگونه باید از بستر بلند شد – چگونه راه رفت – چگونه عمل تخلی و مسواک انجام داد – چگونه استحمام انجام داد)

لینک دانلود

  • جلد سیزدهم: بهداشت بدن و اسلام( تنویر – شستسوی با صابون و گیاه – حنا بستن – غسل – وضو)

لینک دانلود

  • جلد چهاردهم: بهداشت بدن در اسلام( تربیت بدنی – ورزش)

لینک دانلود

  • جلد پانزدهم: بهداشت بدن( بهتر ایستادن و نشستن – بهداشت گوش و حلق و بینی و مو)

لینک دانلود

  • جلد شانزدهم: بهداشت بدن( بهداشت چشم – دست و پا – اعضائ تناسلی و…)

لینک دانلود

  • جلد هفدهم: بهداشت بدن( بهداشت خواب و خوابیدن)

لینک دانلود

  • جلد هجدهم: بهداشت لباس

لینک دانلود

 #دانلود کتاب

#کتاب

#دانلود

توضیح مختصری در مورد این کتاب:

امام باقر(ع): هر گاه خداوند ببیند کسی حسن نیّت دارد او را در پناه خود حفظ می کند.بحار الانوار ج۷۵ص۱۸

   چند دهه قبل زمانی که برخی دچار غرب زدگی و علم زدگی بودند و بر طبل تعارض علم و دین می کوبیدند، یک پزشک تحصیل کرده دانشگاهی دست به کاری ابتکاری و بدیع زد و تصمیم گرفت رساله دکتری پزشکی خود را به موضوع انطباق آموزه های اسلام با یافته های علمی روز قرار دهد.

   هر چند او با استناد به آیات و روایات مهر تاییدی بریافته های بشر می زد اما نمی خواست نظریه ها و فرضیه های جدید دانشمندان را به هر قیمتی با آموزه های اسلامی تطبیق دهد زیرا بسیاری از فرضیه ها و نظریه های علمی همواره در حال تغییر و تبدل هستند. به همین دلیل با هوشمندی از این لغزش پرهیز نموده و در مقدمه جلد اول در قالب یکی از تذکر ها چنین نوشت(کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر):

   ” ما نمی خواهیم آیات قرآن را با نظریه ها و تئوریها و حدسیات علمای غرب تطبیق کرده و مسرت خود را با این عنوان که خدای نکرده آیه ای از قرآن به یادداشت و پیش نویس فلان دانشمندی تایید می گردد، ابراز داریم بلکه می خواهیم بگوییم که بسیاری از دانشمندان، با کوشش خستگی ناپذیر توانسته اند نقاب از چهره بعضی از رازهای نهان در آفرینش، آنچنان بردارند که مورد تایید قرآن یعنی خدا قرار گیرد ” (جلد اول/ صفحه ۳اولین دانشگاه و آخرین پیامبر)

   این رساله پزشکی که با نام ” اولین دانشگاه و آخرین پیامبر” و به تدریج از سال ۱۳۴۳ منتشر شد با استقبال گسترده خوانندگان روبرو گردید و پی در پی تجدید چاپ شد.

   تیر ماه ۱۳۶۰ بود که دکتر سید رضا پاکنژاد در کسوت نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به همراه برادرش سید محمد پاکنژاد در حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

   کتاب شریفِ ” اولین دانشگاه و آخرین پیامبر “، تالیفِ شهید دکتر پاکنژاد، از ارزشمند ترین آثار نویسندگانِ معاصر است که ایشان در این کتاب، با مبنا قرار دادن علوم اسلامی، و با بهره گیری از علوم روز، مطالب بسیار مفیدی را به نسل امروز، ارائه فرموده اند که یک دایره المعارف بسیار کاربردی برای کسانی است که همیشه به دنبال بهبود زندگی خود می باشند.

   این کتاب، در حدود ۴۰ جلد می باشد که به فضل خداوند متعال، از جلدِ ۲ الی جلد ۱۸، اسکن شده و ان شاءالله در اختیار شما علاقه مندان قرار خواهد گرفت. با توجه به علاقه مندی عموم مردم و همچنین متخصصین به تغذیه و بهداشت اسلامی، این ۱۷ جلد(این مجلدات در رابطه با بهداشت و تغذیۀ اسلامی است)، دریک مجموعه آماده شد تا ان شاءالله برای خوانندگان گرامی یک مجموعه کامل و مفید باشد.

   نکتۀ حائز اهمیت این است که عناوین فصل های هر جلد در پایان هر کتاب آمده است ولی برای استفادۀ بهترمحققین گرامی به فضل خداوند متعال، عناوین فصل های این ۱۷ جلد که به نظر می رسید برای خوانندگان و محققین کاربردی باشد، به صورت یک جا در این نوشتار آمده است.

   لازم به ذکر است که بر طبق قانونِ وزارت ارشاد در حوزه نشر، امتیاز چاپِ آثار نویسندگانِ کشورمان پس از اینکه به سرایِ باقی بشتابند، تا ۳۰ سال متعلق به خانوادۀ ایشان می باشد که برای هر نوبت چاپ، باید از خانوادۀ او اجازه بگیرند ولی پس از ۳۰ سال حق چاپ و انتشار آثار، برای همه آزاد است و از آنجایی که از شهادت جنابِ آقایِ دکتر پاکنژاد بیش از ۳۰ سال گذشته است به فضل خداوند، این مجلدات را بصورت فایل های اسکن شده فراهم آورده شد و از همه کسانی که امکان چاپ این کتاب یا تکثیر این فایل ها را دارند تقاضا می شود انشاالله در صورت تمایل به چاپ و انتشار این کتاب های ارزشمند از طریق کتاب یا سایت ها یا رایت دی وی دی و… بپردازند و از ثواب بسیار بالای انتشار علوم اسلامی برخوردار شوند.

   مطلب آخر اینکه در قسمت هایی از این کتاب، مطالب خارج از بحثی ذکر شده است که در مورد مسائل بسیار مهمی بوده است که در فضای جامعۀ آن روزها مطرح بوده و نیاز بوده است که علمای دین به آن ها پاسخ دهند، ولی از آنجایی که رسانه های بسیار اندکی در دست علما بوده است ایشان از راه هایِ مختلفی به روشن کردن اذهانِ عمومی می پرداختند که شهید بزرگوار، جنابِ آقایِ دکتر پاکنژاد از حربۀ متفکرانه ای استفاده کردند و در میانِ مطالبِ کتاب هایِ خویش، به پاسخ در مورد شبهاتِ روز می پرداختند که البته هنوز هم این مطالب تازگی و طراوت خود را حفظ کرده است و مطالعۀ این مطالب اعتقادی، در کنار مطالب علمی به نوعی تغییر ذائقه ای برای جذاب تر شدن این سری کتاب ها برای خوانندگان و محققین گرامی فراهم آورده است.

   رسول خدا(ص): الهی جانشینانم را رحمت کن، پرسیدند جانشینان شما چه کسانی هستند؟ فرمود: کسانی که بعد از من می آیند و حدیث و سنت مرا روایت می کنند. من لا یحضره الفقیه، ج۴، ص۴۲۰

   پیامبر(ص): هر گاه مومن بمیرد و از او یک برگ باقی بماند که بر آن علمی باشد، همان برگ روز رستاخیز پرده میان او و آتش خواهد بود و خداوند در قبال هر حرفی که برآن برگ نوشته شده است، شهری به او میبخشدکه هفت بار گسترده تر از جهان است… روضه الواعظین، ص۳۰

#دانلود کتاب های دکتر پاکنژاد

#دکتر پاکنژاد

#دانلود کتاب های اولین دانشگاه و آخرین پیامبر

#اولین دانشگاه

#کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر

5 thoughts on “دانلود کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم/ جلد ۲ تا ۱۸ که مربوط است به بهداشت و تغذیه

  1. سلام و تشکر.
    خیلی وقته که از تاریخ آپلود این جلد های این کتاب با ارزش میگذره ولی هنوز کتاب کامل نشده و همه جلد ها قرار نگرفته اند.
    به علاوه جلد هایی که قرار گرفتن هم اسکن شده اند و نه تایپی و از کیفیت خوبی برخوردار نیستن و از اون بد تر که اسکن کننده محترم حتی زحمت تبدیل عکس اسکن ها به pdf را هم به خود نداده است.
    با توجه به ارزش بسیار بالای این کتاب و («غریب بودن و “نایاب” بودن آن در وب») از شما برای سعی در تهیه و نشر نسخه الکترونیکی کامل و تایپی آن تقاضای جدی و موکد دارم؛ که این کار علا وه بر اجر معنوی بالا، باعث تمایز سایت خوب شما هم خواهد شد.

  2. با سلام، ممنون از سایت فوق العادتون، چند سالی هست از احادیث سایت شما استفاده می کنم و منتشرشون می کنم، اگه براتون مقدور هست پوستر های دانلود یکجا با کیفیت بالای سال 1400 هم برای دانلود قرار بدین، توی پیج خودش امکان درج مطلب نبود اینجا نوشتم، لطفا نظرم رو منتشر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *